5 powodów dla których warto odbyć szkolenie z obsługi klienta

3 miesiące ago admin 0

Każda osoba, której praca opiera się o kontakt z ludźmi powinna przejść szkolenie z obsługi klienta. Wiąże się ono z licznymi zaletami.

1. Budowanie wizerunku firmy

Obsługa ma na celu przede wszystkim przekonać klienta do tego, że wybrana firma jest naprawdę dobra i proponuje wysokiej jakości usługi. Im lepiej w siedzibie firmy klient będzie się czuł, tym większe prawdopodobieństwo tego, że do niej wróci.

2. Skuteczność

Obsługa klienta wbrew pozorom jest bardzo skomplikowana i wymaga umiejętności odpowiedniego wysławiania się, a także kontrolowania mimiki twarzy. To, jak się zachowuje przedstawiciel firmy wpływa na humor klienta. Na takim szkoleniu pracownicy uczą się, w jaki sposób powinno się mówić, włącznie z dostosowywaniem odpowiedniego tonu głosu i gestykulacji.

3. Rozpoznawanie emocji

Po mimice twarzy, gestykulacji i tonie głosu można również rozpoznać humor i nastawienie konkretnego klienta. Inaczej powinno się postępować z osobą pozytywnie nastawioną do firmy i mającą dobry humor, a inaczej powinno się postępować z osobą, która już na wejściu jest przekonana, iż firma nie spełni jej oczekiwań. Tego również można nauczyć się na tego typu szkoleniach.

4. Radzenie sobie w trudnych sytuacjach

Niestety, ale z obsługą klienta związane są również różne mało przyjemne sytuacje. Nie każdy jest zadowolony z działań firmy, niektórzy potrafią robić awanturę w siedzibie, czy też zadają trudne, podchwytliwe pytania, które mają jedynie pokazać, że firma nie jest dobra w tym co robi. Na szkoleniu z obsługi klienta pracownicy uczą się również zachowywać w odpowiedni sposób w momencie, kiedy obsługa nie idzie zgodnie ze scenariuszem. Odpowiednia reakcja w sytuacjach kryzysowych jest w stanie polepszyć wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku.

5. Budzenie zaufania

Przy obsłudze klienta bardzo ważne jest również budowanie poczucia bezpieczeństwa. Klient musi ufać firmie, aby być zadowolonym ze świadczonych przez firmę usług. Jeżeli klient ufa firmie i oferowanym przez nią produktom i usługom, to z pewnością w przyszłości do niej wróci.

Profesjonalne szkolenia sprzedażowe